Your-Energy3

Corpul tău îți transmite un mesaj

Vorbim foarte des despre un stil de viață sănătos și echilibru interior, iar marea majoritate gândește că este mai ușor de spus decât de realizat. În realitate totul este posibil trebuie doar să îți dorești foarte mult transformarea, să o trăiești, să devină cine ești tu zi de zi. Atunci îți va fi mult mai ușor să te trezești dimineața mai devreme să meditezi sau să mergi la sală, să mănânci echilibrat, să citești sau să ieși cu prietenii mai des. Când îți asculți corpul, el îți va spune ce are nevoie.

Viaţa de zi cu zi ne supune la diferite provocări în orice moment, astfel că echilibrul devine o misiune destul de dificilă. Un stil de viaţă sănătos şi echilibrat trebuie să includă în primul rând o alimentaţie sănătoasă, să oferim organismului cât mai multe fructe şi legume pentru o bună funcţionare.

De asemenea avem nevoie şi de activitate fizică regulată, de puţină mişcare în fiecare zi, care să ne menţină în formă. Mai mult decât atât, hidratarea este esenţială pentru păstrarea echilibrului între corp şi minte , ne oferă mai multă energie, astfel încât putem face mai multe activităţi şi putem finaliza orice am început.

Activităţile sportive trebuie să fie nelipsite în fiecare zi, pentru că acestea elimină sedentarismul, un stil de viaţă care caracterizează din ce în ce mai multe persoane în ziua de astăzi. Activităţile fizice pot fi realizate sub orice formă, de la mersul pe jos până la alegerea unui sport care cere un efort fizic mai intens. Aceste activităţi sunt alese în funcţie de preferinţă, dar şi în funcţie de vârstă, condiţie fizică sau stare de sănătate.

Mişcare înseamnă atât o simplă plimbare prin parc, cât şi spoturi care necesită o bună condiţie fizică precum înot, fotbal, baschet şi multe altele. Alte persoane pot alege forme mai uşoare de sport, precum exerciţiile de streching, pilates sau yoga, pe care le putem practica chiar acasă sau se pot orienta către forme mai distractive de activitate sportivă, aşa cum este dansul.

Toate sistemele organismului beneficiază de avantajele mișcării fizice zilnice:

Sistemul nervos:
  • îmbunătățește capacitatea de concentrare, creativitatea și performanța intelectuală
  • reduce stresul, anxietatea și frustrarea
Sistemul osos:
  • întărește oasele și îmbunătățește puterea musculară și rezistența
  • articulațiile devin mai flexibile pentru a permite o mișcare mai ușoară
  • reduce durerile de spate prin îmbunătățirea mobilității și o postură corectă
  • reduce riscul de osteoporoză şi fracturi
Sistemul circulator : 
  • reduce riscul de îmbolnăvire a inimii şi de accident vascular cerebral
  • îmbunătăţeşte circulaţia sângelui
  • ajută la scăderea colesterolului „rău” (LDL) şi creşterea colesterolului „bun” (HDL)
  • ajută la reducerea tensiunii arteriale crescute şi previne apariţia hipertensiunii arteriale
Sistemul digestiv : 
  • ajută la controlul apetitului
  • îmbunătăţeşte digestia şi eliminarea deşeurilor
Sistemul respirator :
  • reduce rată declinului funcţiei pulmonare
  • îmbunătăţeşte capacitatea organismului de a folosi oxigenul
Alte beneficii : 
  • dezvoltarea fizică armonioasă în perioada de creştere
  • reduce probabilitatea de apariţie a diabetului şi a unor tipuri de cancer
  • ajută la menţinerea unei greutăţi corporale sănătoase
  • îmbunătăţeşte imaginea de sine şi sentimentul de încredere
  • îmbunătăţeşte sistemul imunitar
  • ajută la odihnă organismului prin îmbunătăţirea calităţii somnului

Mişcarea fizică este în beneficiul sănătăţii atât timp cât este făcută corect şi continuu. 

Posted in Viață armonioasă.