3d-abstract_other_spring-breakfast_31863

Renaștere prin post sau vegetarianism

Luna martie este luna în care ne pregătim de renaștere. Natura ne bucură simțurile cu pomii înmuguriți, florile îmbobocite, suntem mângâiați de razele solare, iar prin sărbătoarea Paștelui ne reamintim în fiecare an că putem reînvia in orice clipă a vieții noastre, cât timp trăim autentic și conștient.

Tu cum alegi să trăiești acest început de primăvară? Vă povesteam despre post, spiritualitate, curățarea și vindecarea organismului care împreună au efecte miraculoase. Hai să vedem cum ne hrănim adecvat în această perioadă, pentru a beneficia de energia dată de alimente și a ne ajuta în procesul de renaștere.

Cu cât mănânci mai multă hrană naturală crudă, cu atât simţurile tale devin mai bune şi poţi înţelege atunci cum combini alimentele în mod perfect. Chiar şi după miros poţi înţelege dacă ceva se potriveşte cu altceva. Dar aceste simţuri se recuperează în timp şi cu multă voinţă şi determinare în a face asta.
Nici o altă activitate nu consumă mai multă energie din corp precum digestia. Observaţi de multe ori după ce faceţi sport sau efort, în mod corect, aveţi energie şi sunteţi freshşi prezenţi. În schimb după o masă grea şi cu combinaţii proaste, va vine mergeţi la culcare.
Balonarea, crampele stomacale, senzaţie de arsură în piept şi oboseală pot veni de la nefericita combinare a alimentelor în cadrul unei mese. Alimente diferite au diferite durate de digestie şi diferite metode de a fi digerate şi absorbite de organism, de aceea ideal ar fi nu amestecăm nimic, ci mâncăm fiecare aliment singur, fără a-l amesteca cu altceva.
Cel mai bine este va ascultaţi propriul organism şi vedeţi cu ce combinaţie va simţiţi bine. Dar acest lucru nu este valabil pentru toată lumea însă, pentru mulţi oameni numai simt ce le face bine şi ce nu, având corpul foarte intoxicat.

1. Fructele se mănâncă pe stomacul gol
Fructele sunt hrană ideală a omului, conţinând toţi nutrienţii necesari unui corp sănătos şi plin de energie. Ele conţin mai mult de 70 % apă, ca şi corpul uman în stare bună, şisunt alimentul cel mai uşor digerabil. Fructele coapte au proporţia ideală de acid alcalin (20 % acid cu 80 % alcalin ) .
Fructele stau în stomac maxim 30 de minute, unele chiar mai puţin de atât. Sucul de fructe este şi mai uşor digerabil şi el stă în stomac şi mai puţin de 30 de minute, 10-20 min de obicei.
Va recomand mâncaţi fructele pe stomacul gol, înainte de orice alt aliment, nu după masă, aşa cum sunt mulţi obişnuiţi. Atunci când mâncaţi fructe, imediat după un alt alimentmai greu, acestea vor zace în stomac 2-3-4 ore , cât îi ia celuilalt aliment se digere. Stomacul nostru digeră în trepte, după ordinea în care mâncăm alimentele, de aceea fructele vor sta la coadă după celelalte alimente. Când stau în stomac mai mult de 30 de minute, ele vor începe fermenteze şi toţi nutrienţii lor nu vor mai putea fi absorbiţicorect. Fermentaţia duce la balonare şi crampe stomacale.
Dacă aţi luat masă acum, gândiţiva cât timp stă în stomac, şi doar după ce stomacul este gol, puteţi mânca fructe. Acest lucru poate dura până la 4-5 ore, în funcţie de ce aţimâncat.
De asemenea fructele se pot combina bine în sucuri şi smoothie-uri cu frunzele verzi precum : pătrunjel, spanac, mărar, busuioc, salată verde. La sucuri se poate combina aşa, pentru totul se transformă în lichid şi este mai uşor de absorbit.
La sucuri extrase cu extractorul de suc, se pot face şi combinaţii de fructe şi rădăcinoase, pentru partea greu de digerat a rădăcinoasei nu se consumă în acest caz.

2. Pepenii mănâncă-i singuri pe stomacul gol
Pepenii se digera mult mai rapid decât majoritatea fructelor având o concentraţie foarte mare de apă , şi anume > 90 %.
Ei stau doar 10-15 minute maxim în stomac ! De aceea pepenii nu se pot consumă împreună cu frunze verzi, cum am văzut mai sus la fructe. Singura combinaţie ar putea fi în cadrulaceleiaşi categorii , adică combinaţii între mai multe tipuri de pepeni.

3. Combinarea legumelor, verdeţurilor şi amidoanelor
Proteine cu grăsimi cu verdeţuri frunzoase cu legume fără amidon cu germeni cu vlăstari cu lămâie/ lime
Amidoane cu legume fără amidon cu germeni
Avocado cu verdeţuri cu germeni cu legume fără amidon cu lămâie/lime
Nucile cu seminţele
Nuci, seminţe, cocoş, avocado cu verdeţuri neutre (salată, kale, ţelină)
4. Apă nu se bea după sau imediat înaintea mesei
Nu se bea apă niciodată în timpul sau după masă, pentru diluează sucurile gastrice şi astfel întârzie sau chiar inhibă digestia. Toate celelalte lichide se consumă înainteamâncărurilor solide, pentru a nu afecta negativ digestia.

5. Legumele fără amidon se pot combina cu aproape orice
Verdeţurile şi legumele care nu conţin amidon, sau conţin foarte puţin, se pot combina cu cereale şi produsele din proteine complexe.
Verdeţuri : pătrunjel, leuştean, mărar, spanac, kale, salată verde, mangold, orice fel de vlăstari.
Legume şi rădăcinoase : ţelină, morcov, roşie, castravete, vânătă, ardei, brocolli, conopidă, varză, zuchini, ceapă, usturoi, andive, sfeclă, gulie, ridichie, mazăre verde, ceapă, praz.
6. Ciupercile
Ciupercile nu sunt legume, fac parte din clasa fungilor – organisme care trăiesc pe copaci, frunze moarte etc. Puteţi combina ciupercile foarte bine cu legumele fără amidon şiverdeţurile. Împreună cu legumele mai grele, precum cartoful sau fasolea, nu fac o combinaţie bună şi se digera mai greoi.
Ciupercile se pot combină şi cu seminţele uşoare precum dovleac, floarea soarelui, în şi în salate alături de puţine nuci mărunţite. Ele sunt denumite şi carnea vegetală şi suntfolosite cu plăcere de majoritatea veganilor. Proteinele din ciuperci sunt conţinute în celule cu membrană bogată în celuloză şi chitină care este greu de digerat. De aceea seaseamănă cu alimentele bogate în proteine precum carnea.
Ciupercile fermentează şi se oxidează rapid, de aceea este de preferat le mâncaţi la scurt timp după ce le cumpăraţi. Iar dacă le gătiţi, nu păstraţi mâncarea mai mult de 2 zile.

7. Nucile şi seminţele
Nucile şi seminţele sunt alimente condensate şi grele, de aceea trebuiesc folosite cu măsură. Conţin multe grăsimi esenţiale şi mulţi aminoacizi esenţiali în stare simplă. Ele tonifieaza organele şi ajută la construcţia corpului. Nucile în special, pot ajută pe cei slabi crească în greutate, dacă au absorbţia bună şi nu au alte probleme de digestie.
Nucile şi seminţele se combină bine cu legumele fără amidon şi cu fructele uscate. Într-o salată în care s-au folosit nuci, sau un dressing de nuci, este de preferat nu se maifolosească şi ulei, deoarece nucile conţin uleiuri naturale. Nucile şi seminţele se combină mai bine cu legumele crude decât cu cele gătite.
Nucile şi seminţele înmuiate sau germinate, au proprietăţi puţin schimbate. De exemplu nucile îşi micşorează cantitatea de grăsimi, devin cremoase şi mai uşor de digerat. Dinaceastă cauza mulţi tolerează combinaţia de nuci înmuiate şi fructe din dulciurile crude.
Unturile de nuci nu se mănâncă întinse pe pâine obişnuită. Este o combinaţie destul de grea şi dificil de digerat.

8. În funcţie de concentraţia alimentelor este bine ţinem seama de următoarele
Ordinea în care mâncăm preparatele contează, pentru stomacul nostru digera hrană în trepte. De aceea veţi avea o digestie mai uşoară dacă veţi ţine cont şi de complexitatea alimentelor şi de ordinea în care le mâncaţi.
Ordinea este următoarea : sucuri din fructe, sucuri din legume, fructe, legume, legume gătite la aburi sau cuptor, nuci, seminţe, cereale, alte alimente foarte procesate.

Durata digestiei alimentelor :
0 – 15 min. : apă
15 min – 2 ore. : sucuri din legume şi fructe crude,fructe în sare crudă
2 ore – 2.5 ore : legumele crude, verdeţuri, germeni şi vlăstari în stare crudă, avocado, legume gătite
2 – 4 ore: ulei, cereale, fasole, năut, linte, cartofi, legume amidonoase
3 – 4 ore: nuci, seminţe crude

Ţineţi cont de faptul toate alimentele în starea lor naturală crudă se digera mai uşor, deci durata lor de digestie este mai mică decât cea a alimentelor gătite al foc. De aceeaşi intervalele de prezentate sunt puse mai largi, pentru a include şi alimente gătite şi alimente crude.

Posted in Viață armonioasă.