woman with healthy food

Secretul sănătății și siluetei dorite

Corpul nostru este cel mai de preț cadou pe care îl primim când venim pe lume. Din prima de zi de viața avem un organism perfect, care știe să descompună hrana și să asimileze proteinele, lipidele, glucidele, vitaminele și mineralele astfel încât să putem funcționa la potențialul maxim.

Însă în același mod în care nici o zi nu este la fel cu o alta și corpul nostru este într-o permanentă evoluție. Nu suntem aceiași care eram la 5 ani, nici la 14 ani sau la 25 de ani.

Alegerile ne aparțin în totalitate, iar importanța și grija pe care le acordăm propriei persoane se pot vedea și în prezent, dar în special se vor reflecta asupra calității și numărului de ani petrecuți pe Pământ.

Începeți printr-un prim pas care vă va crește remarcabil nivelul de energie: mâncând o dată la 3 ore este cea mai importantă schimbare pe care o poți face dietei tale!

Mese mici și bogate în nutrienți.

Metabolismul va fi stimulat (vei arde mai multe calorii, exact ca un mic furnal), nivelul zahărului din sânge va fi constant (gata cu căderile de glicemie și cu poftele de nestăpânit), digestia va fi mult îmbunătățită iar nivelul tău de energie va trece prin tavan.

Altfel organismul, prin inteligența proprie, dacă va fi privat de nutrienți multe ore, cu prima ocazie  va crea depozite pe care să le poată accesa ulterior. În realitate, organismul nu va ajunge să acceseze depozitele de grasime, ci veți observa o scădere a masei musculare.

 

Fă-ți un plan pe care să îl respecți:

Dimineața, pe stomacul gol, bea un pahar cu apă caldă sau la temperatura camerei. Poți adăuga trei-patru felii de lămâie. Scopul? Curățarea toxinelor și un bun tranzit intestinal. Abia apoi poți lua micul dejun, care este obligatoriu, și îți poți bea cafeaua. Dacă micul dejun este format din fructe, cafeaua se bea peste cel puțin 30 de minute.
Prima gustare poate fi formată din fructe sau un iaurt.
Prânzul este și el obligatoriu și nu trebuie să conțină neapărat două feluri. Dejunul compus din ciorba, felul doi, desert reprezintă o tradiție românească, din categoria “să fim grași și frumoși!”.
A doua gustare. 
Cina, luata cu cel puțin trei ore înainte de culcare. Alege mâncăruri ușoare, evită fructele și, dacă ai mâncat la prânz carne, consumă seara o salată.

În fiecare zi, bea cel puțin 2,3 litri de apă. Ea este cea care curață organismul de toxine. Grăsimile “topite” prin dietă, tratamente corporale sau sport trebuie eliminate din organism, pentru ca tu să te bucuri de rezultate bune.

 

Este important să privești fiecare masă ca pe o oportunitate de a te hrăni.

De fiecare dată când mînânci ai ocazia să îți faci corpul să arate mai bine sau mai rău! Citește articolul Importanța jurnalului alimentar pentru a vedea cum te poate ajuta acest instrument în demersul tău de a-ți schimba stilul de viață.

Posted in Alimentație sănătoasă.